6 τρόποι ενίσχυσης του ανοσοποιητικού σας

6 τρόποι ενίσχυσης του ανοσοποιητικού σας

6 τρόποι να ενισχύσετε το αμυντικό σας σύστημα

BY DR. SHARON MCQUILLAN
POSTED ON MAY 27, 2021

Μετάφραση Κίμων Ταμπαρόπουλος MD

Αναρωτιέστε γιατί ορισμένοι άνθρωποι δεν αρρωσταίνουν ποτέ ενώ άλλοι δεν είναι τόσο τυχεροί ; Αυτό σημαίνει ότι παραμένετε υγιείς όσο το αμυντικό σας σύστημα είναι ισχυρό. Υπάρχουν έξι τρόποι που αποδεδειγμένα βελτιστοποιούν την άμυνα σας απέναντι στους εισβολείς του αμυντικού σας συστήματος.

 1. Εμπλουτίστε τη φυσιολογική μικροβιακή χλωρίδα σας

Μπορεί να σας φανεί περίεργο αλλά το 70% του αμυντικού σας συστήματος στηρίζεται στα μικρόβια που εντοπίζονται στο γαστρεντερικό σας. Ο πεπτικός σας σωλήνας φιλοξενεί τρισεκατομμύρια μικροβίων που είναι γνωστά ως η φυσιολογική εντερική χλωρίδα. Αυτή είναι η πρώτη γραμμή άμυνας απέναντι στις ασθένειες και έτσι διατηρώντας την χλωρίδα αυτή ισορροπημένη συμβάλλουμε σημαντικά στο να παραμένουμε υγιείς. Ο καλλίτερος τρόπος να διατηρείτε ισχυρή τη χλωρίδα σας είναι να λαμβάνετε συμπληρώματα με προβιοτικά. Αυτά βελτιώνουν την ισορροπία της χλωρίδας του εντέρου συνεισφέροντας στην εύρυθμη λειτουργία του αμυντικού σας συστήματος.

 2. Αυξήστε την πρόσληψη αντιοξειδωτικών

Τα αντιοξειδωτικά είναι ισχυρά συστατικά που βρίσκονται στα φρούτα και τα λαχανικά και προστατεύουν το σώμα μας από τις ελεύθερες ρίζες. Οι ελεύθερες ρίζες μπορούν να βλάψουν τα κύτταρα μας με το να προκαλούν το λεγόμενο οξειδωτικό stress. Το οξειδωτικό stress εξασθενεί το ανοσοποιητικό μας σύστημα.Τα περισσότερα αντιοξειδωτικά τα βρίσκουμε στα φρούτα με έντονα χρώματα και στα λαχανικά. Οι συνιστώμενες ημερήσιες διατροφικές ανάγκες αποτελούνται από εννέα μερίδες φρούτων και λαχανικών ούτως ώστε να λάβουμε τα αντιοξειδωτικά που χρειαζόμαστε για να παραμείνουμε υγιείς. Χρήσιμη θα ήταν η ενίσχυση της πρόσληψης αντιοξειδωτικών με ένα συμπλήρωμα διατροφής όπως είναι η κουρκουμίνη.

3. Ενισχύστε το κοινωνικό σας δίκτυο

Δεν είναι σπάνιες οι περιπτώσεις όπου τυγχάνει να αισθάνεσαι μόνοι σας και απομονωμένοι ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες. Σύμφωνα με την American Psychological Association, οι άνθρωποι που αισθάνονται μοναξιά τείνουν να έχουν ασθενέστερο αμυντικό σύστημα λόγω της συναισθηματικής πίεσης που δέχονται. Προσπαθήστε να είστε κοντά σε φίλους και γνωστούς ακόμη και η συμμετοχή σε εθελοντικές ομάδες κοινωνικής προσφοράς μπορεί να βοηθήσει.

4. Κινήστε το σώμα σας

Η συχνή άσκηση πρέπει να γίνει μια υγιεινή σας συνήθεια. Πολλές μελέτες αποδεικνύουν τα θετικά οφέλη από την άσκηση στο σωματικό βάρος στην περιεκτικότητα του σώματος σε λίπος, στη μείωση των φλεγμονών, και στην αντιμετώπιση χρόνιων παθήσεων όπως είναι τα καρδιοαγγειακά νοσήματα ή άλλες παθογόνες καταστάσεις όπως είναι οι ιώσεις και τα κρυολογήματα. Η συχνή σωματική άσκηση μέτριας έντασης όπως είναι το περπάτημα για τριάντα λεπτά την ημέρα αποδεδειγμένα ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Προσπαθήστε να εκτελείτε τακτικά κάποιου είδους σωματική άσκηση για να δείτε το όφελος στην υγεία σας.

5. Αναλογιστείτε την στάση σας

Διατηρώντας μια θετική στάση στα πράγματα εξασφαλίζετε ένα ισχυρότερο αμυντικό σύστημα. Όπως λένε, μπορεί να μην έχεις την δύναμη να ελέγξεις το τι συμβαίνει γύρω σου, μπορείς όμως να ελέγξεις τις αντιδράσεις σου. Προσπαθήστε να διατηρήσετε ένα ημερολόγιο καταγράφοντας όλα τα απλά πράγματα που σας ευχαριστούν “gratitude journal” και να είστε κατά το δυνατόν αισιόδοξοι στη ζωή σας.

6. Φροντίστε να κοιμάστε αρκετά

Πολλές επιστημονικές μελέτες σχετίζουν την ύπαρξη ενός ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος με τον ύπνο. Οι ενήλικες χρειάζονται κατά μέσο όρο 7 ώρες ύπνο την νύχτα για τα καλλίτερα αποτελέσματα. Συνηθίζοντας να κοιμόσαστε αρκετά βοηθάτε την λειτουργία των λευκών αιμοσφαιρίων του αμυντικού σας συστήματος. Τα αποτελέσματα είναι καλλίτερα όταν προσπαθείτε να κοιμάστε την ίδια ώρα κάθε μέρα και να ξυπνάτε την ίδια ώρα το πρωί. Επίσης αποφύγετε ηλεκτρονικές συσκευές όταν πλησιάζει η ώρα για ύπνο και διατηρήστε την θερμοκρασία του δωματίου σας δροσερή όπως και τον χώρο σας αρκετά σκοτεινό.

Κίμων Ταμπαρόπουλος | Πλαστικός Χειρουργός Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών, European Board Certified